Mutiara kata buat sahabat [B34 / 04-06]

Persahabatan yang sejati akan membawa kepada kerinduan yang abadi

Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat…
dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat

Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan
Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir
Tetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekal
Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin

Kerana sahabat mewakili suatu kekuatan

Sahabat yang paling baik adalah
Diri kita yang sendiri tahu menilai setiap apa yang kita lakukan

Hadiah yang beharga dalam erti kata sahabat yang sebenar
Adalah memberi yang terbaik dari diri anda sendiri

Bergaullah dengan manusia sebaiknya
Sehingga kalau kamu mati mereka tangisi
Dan kalau hidup mereka selalu merindui kamu

Yang indah itu pertemuan
Yang manis itu kemsesraan
Yang pahit itu perpisahan
Yang tinggal hanyalah kenangan

(Credit to: Andak Rabitah IS223)

About these ads

196 comments on “Mutiara kata buat sahabat [B34 / 04-06]

  1. Persahabatan yang sejati akan membawa kepada kerinduan yang abadi

    Prang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat…
    dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat

    Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan
    Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir
    Tetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekal
    Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin

    Kerana sahabat mewakili suatu kekuatan

    Sahabat yang paling baik adalah
    Diri kita yang sendiri tahu menilai setiap apa yang kita lakukan

    Hadiah yang beharga dalam erti kata sahabat yang sebenar
    Adalah memberi yang terbaik dari diri anda sendiri

    Bergaullah dengan manusia sebaiknya
    Sehingga kalau kamu mati mereka tangisi
    Dan kalau hidup mereka selalu merindui kamu

    Yang indah itu pertemuan
    Yang manis itu kemsesraan
    Yang pahit itu perpisahan
    Yang tinggal hanyalah kenangan

  2. Assalamualikum,

    Hi there1! my name is zareena and i’m your senior and need you help, i urgently needed someone to replace my position as an assistant librarian in stamford college malacca, anybody interested please send your resume to za_zareena@yahoo.com thank you.

  3. Seberkas kasih membuat kita sayang
    seucap janji membuat kita percaya
    sekecil luka membuat kita kecewa
    tapi persahabatan kita selamanya bermakna

  4. Sahabat itu yang ia memberi tanpa ia berfikir apa yang telah ia terima ato akan ia terima.
    sahabat adalah satu jiwa dalam raga yang berbeda.
    tangisan seorang sahabat adalah derita, senyum dan tawanya adalah kebahagiaan buat kita.

    Hati hanya dapat mencinta dalam sekejap, kaki hanya berpijak sementara, wajah tak selamanya indah di mata, tapi memilkimu sebagai SAHABAT adalah keabadaian dari kebahagiaan dalam hidup. “Love From Friend”

  5. ya Allah…
    jagalah Sahabatku dalam agama-MU
    Kuatkan pijakan kakinya dijalan-MU
    Kuatkan Jasadnya dengan Rahmat-MU
    Buatlah dia tersenyum mpe kelak ke surgaMU

    (doa dari sahabat terkasih)
    Moga Tuhan meridhoi persahabatan kita

  6. apa mungkin ada sahabat yg meninggalkan sahabatnya demi orang lain??? apa mungkin ada seorang sahabat yg nyuekin shabatnya begitu saja??? rasanya nggak ada tuh sahabat kaya gitu!1! cuman sahabat aku doang yg kaya gitu
    apa mungkin dalam pershabatan tidak ada rasa kasih sayang?? dan mungkin orang juga salah memilih sahabat yg seperti nyuekin dia,ninggalin dia demi org lain???bls ya

    • 14 April 2011
      Mungkin saja karena q mengalami itu semua menyakitkan bagiku sahabat yg selama ini ku anggap seperti saudaraku sendiri malah menjauhi dan tak mau mengenalku lagi,sakit sekali.
      Hampa rasanya hidup tanpa seorang sahabat, tp aku takkan pernah menyerah meyakinkan dirinya bahwa q menyayanginya,,,,,

    • sahabat ku..
      Q syg bgtt sm kalian..
      kalian tau..
      Selama ini, yg q utamkan, kalian..

      Q kn mmberikan apa yg q bisa,,
      Tapi, knpa,!
      Kalian lbih mengutamkan pacar kalian..
      Q gk pngn jadi org terpenting dlm hdup kalian, q hnya ingin,kalian bahagia..
      Semua’y udh berubah.. Ketika kita engga bisa sama2 gy…
      Tetap jaga persahabatan nie ya, sampe ajal memisahkan kita..
      Luv u my best friends

      • sakittt ya fitri ……………………………;;.;[[kta sema dong .aku sakit kkarena engkau telah mengambil jantung dan hati q ..dan engkau simpan di jiwA m.,..,.

  7. sahabat?? seorang yang tak pernah lari dari kita..tidak kira betapa susah atau senang kita..dia tetap akan hadir untuk kita..moga ALLAH menjaga persahabatan saya dengan sahabat saya..amin..masukkanlah kujujuran,keikhlasan dan kepercayaan dlm persahabatan..insyaALLAH AKN KEKAL..siapa nak knl saya blhlah sms 0174880837…

    • sahabat kadang2x …baeq…kadang2x sahabat jugak y mmberi kita ksedihan..ada shabat y btoi2x iqlaz kwan ngn kita…kita xperlu caya kwan ngn seratus peratus…

  8. kamukah sahabat…yang menemaniku tika aku kesunyian.
    kamukah sahabat …yang memanggilku tika aku kehilangan arah.
    kamukah sahabat….yang membentingi tiap kelemahanku.
    kamukah sahabat …yang memapahku tika aku jatuh.

  9. aq adlah sahabat yg akn tgglkn kwn bek ku..krana..aq xsggop meliht idopnya t’kong2 dgn ku..aq xb’mksod nk kong2 tp..dye cndri yg kong2 drinya tok aq..aq mmg kway jles n dye pown sme gak..ble dye jles..dye teel me..but i cant..d sbbkn e2..aq akn nangis…aq dh pewnt idop mcm 2..aq ley jew btaw dye..tp..t dye yg t’kong2..aq xnk!!!!!!!

  10. q emg prn di hianati sahabatq,tpi tu smua tak membwtq jera dlam mencari shbt bru,allh em msh syang pdaq,bktiny ia brikn q seorng shbt yg jauh lbih baik dri dia,,,

  11. aku amt chayunk ngn b-herp chayunk aku nieyh..farahnaz nmenyew..but..frendship kt0rg st0p smpai cniey jew..diew da adew bez frend bru..aku cdih sgt..aku xnk hlang kwn mcm diew..but apew layh bwt..bt0l kte ex-bez frend diew dluw..diew nieyh ske tkr kwn..

    • kata kan cinta kalau kmu btul2 mencintai nya…..
      kata kan benci kalau kmu btul2 membenci nya….
      tpi jgn sekali-kali kmu meninggl kn nya….
      nntr dia bunuh diri lagi……hehehe….

      • Tanamlah sebatang pohon cinta
        yang berdaun kesetian
        berbunga ketulusan
        berakar kejujuran
        siramilah dengan kasih & sayang
        …pupuklah dengan kepercayaan
        cinta bukanlah matematika yang bisa di hitung
        cinta bukanlah PPKN yang selalu di atur oleh pasal
        cinta bukanlah ekonomi yang kadang untung dan rugi
        tanpa cinta kita takan menjadi seperti ini

  12. “Persahabatan diwarnai dengan berbagai pengalaman suka dan duka, dihibur-disakiti, diperhatikan-dikecewakan, didengar-diabaikan, dibantu-ditolak, namun semua ini tidak pernah sengaja dilakukan dengan tujuan kebencian”

  13. A bond of love,
    A medal of trust.
    A shoulder in sadness,
    A hand in darkness.
    A special relation to hold,
    An ear where secrets can be told.
    An appreciator for encouragement,
    Something that doesn’t cost.
    A jewel never to be lost.
    It is the magic called
    F R I E N D

  14. salam…
    hai,aku ada kawan.dulu aku baik je ngan dye.tapi pasal ada orang jealous..sekarang kiteorang dah tak tegur sape..tapi aku brsyukur sebab mase awal taon aku sempat baik ngan dye..

  15. hafsah ader kwan..name dye ida…skrg dye xrpt nan hafsah dah…3tahun kteoag kwan…hfsah rindukan saat2 bersame..byk kngn antre hfsah n ida….kt skola juz lyn g2 2 je..cdey cngt,,kwan yg kte syg wat g2…miss u suhaidah suparman …bg pndpt plezz…

  16. hafsah cari la semula kawan tu. sambung semula ikatan silaturahim. saya pon cuba sedaya upaya utk contact ngan kawan2 lama via facebook, friendster etc. yang penting ikatan tu tak terputus. =)

  17. aku punbnya temen,, namanya putra dia itu temen deket aku waktu dulu , sekarang dia jadio musuh gue ,,karna dia suka ama cewk gue.

    • yang sbar ia, , ,smua n2 jga ada hikmahnya qo ???
      asal kamu bisa relain orang yang kmu cynk bwt dia bhagia sama orang lain.
      cinta adalah nyala api yang melalap hati

  18. aku,,punya sahabat cewek,aq nya juga cewek(he….he….he….)udah 3 tahun kita sahabatan,,,,,tahun ke 4 qt bubar gara2 masalah sepele,,,,jadi jgn bubar ma sahabat gara 2 masalah sepele,,,,aq nya nyesel bgt,,,sekarang aq sendiri tanpa sahabat di sisi q,,,jgn sia2kan sahabat moe

    • crita persahabatanmu sama banget sperti qhoe, tapi untungnya qta nyambung lage….
      prinsip kita ntu kejujuran, kepedulian, kepercayaan, n’ kesetiaan………

  19. assalamualaikum…
    ai,saya deyna… saya baru kehilangan shabat yang selama nie menjadi sayap pada saya… bayangkan sekarang saya tanpa sayap…
    hidup ini penuh ujian…. kata2 awk best cgt…
    wslm…

  20. assalamualaikum…
    kalian saya baru mula2 bjininak dalam email,,
    saya memerlukan pimpinan dan mutira kata yang saya tidak tersesat di dalamnya…
    ct**

  21. Aku uga puna shbat , dkeutt bgt ma aku .
    Tp ckrangg aggak jauhan gt hub. Prshbatan aku ma dy , coz kita suka sma s’orng cwo yangg sma . Dn akhr.a yangg dpeut cwo itu shbt aku , aku kira shbt aku bkalan ng’hrgain aku tp trnyta egaa ..

    • Sahabat akan mencari walau tak dicari…
      Sahabat selalu memberi walau tak diberi…
      Sahabat akan menerima walau tak suka…
      Sahabat bagai Bumi Pertiwi yang tak henti memberi…
      Walaupun Ia disakiti…

  22. aku punya sahabat tapi keadaan membuatkan kami terpaksa putus sahabat..aku sedih bila memikirkan..aku harap satu masa nanti aku boleh kembali bersahabat dengannya semula…amin

  23. sahabat adalah saudara yang bisa memperhatikan kmu, mempedulikan kamu, buktinya ketika kamu susah pasti dia jga ikut susah tapi janaganlah kamu kecewakan dia anggaplah sahabat itu jodoh kamu yang selalu menemani kamu.,.,.

  24. hafsah dah bek da ng ida………xp skg ati hfsah ngah b.blah bg…la………….

    hfsah ade ida ade munah…ida slalu jaohkn dri ble munah bersame hfsah….

    lau hfsah gtaaw hal ni kat munah….6t…msti munah lrikan dri jugak!!!!!!

    xdek kawn la ……ermmmmmm
    hfsah deba sgt ble brade dlm situasi cam ni!!!:(

    • aku mempunyai sahabat,,,,,,, aku sayang banget ama sahabat ku ,,,,,,,,,, tetapi semenjak aku dan sahabatku pindah scholl,,,,,,,,,sahabat ku dah berubah ,,,,,,,,,,
      gara” masalah sepele aku dan sahabat ku pisah
      aku ingin gac ada masalah persahabatan seperti aku dan sahabat ku ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      DI HATI KU TETAP ADA SAHABAT KU walaupun dihati sahabat ku dah gc ada aku…
      I LOVE SAHABAT KU ”UsI kArOMAh SuBiYANTI”

  25. sahabat adalah seseorang yang akan menemanimu dalam suka maupun duka
    jadi jangan pernah kamu menyianyiakan seorang sahabat n ingatlah kamu terhadapx ketika engaku berada jauh darix………….

    ”your tobing the my best friend”

  26. iya q nyesel bangetzzzzzzzzzzzzzz q pernah mempuxai sahabat lalu ad ank baru yg merusak persahabtan q knp semua seperti ini

  27. PERSAHABATAN

    gue ru nyadar ternyata nilai persahabatan itu tiada duanya, mahal bgt malah, coba aja gue taw dari doeloe sudah ku jual semua sahabat ku. kwkwkwkw. PEACE…!!!

  28. kawan aq makin jauh kan dri dri aq..

    but aq xkisah coz maseh ramai lg kawn yg perlukan aq…walaupon aq hanye perlukan sidie…my pwenz…

    papepon aq doakn dye hepi r nan kwn bru 2…n thankz la coz buat aq cam ni!!!!!!

    aq harap abis spm aq xditakdirkan lg berjumpe nan dye…n aq da serik punyaimkawn baik!!!!!!!!!

  29. salam… saya stdent u gk.. saya ada kawan..rapat sgt2x.. g mna2 pon..ada dye.. ada saya..tp skang sjak blan pose nie, dye tggalkan saya sbb s’orang tman.. mungkin tman 2 baik bg dye.. tman dye ada kereta.. sbb kereta 2 la dya tggalkan saya.. dye bleh g mna2 dya ska ngan kwan dye 2.. tp slama dye ssah, saya sggup tlong dya.. dye sakit, saya ambil peduli.. sma jgk mcm dye.. tp 2 dulu.. cdeh bla ada kwan sggup tggalkn kte dmi k’pntingan dri sndiri.. k’bendaan lbeh pnting bgi dye dri erti p’sahabatan.. kpd dye.. sedarlah wahai kawanku.. jgnlah hanyut dgan harta dunia sj.. 1 ary nnti, mgkin kau akan sdar..

  30. ass,,,npa ia shabat yang paling kita percayai suka nusuk kita dari belakang…ap benar orang yang kayak g2 di bilang sahabat ????
    tpi aqu bngung harus gy mana caranya untuk dia gg kayak g2 agy,,,dan sedih nya agy low dia n2 ska nyalahin aqu tnpa alasan yang jelas,,,,!!!!

  31. bila ada embun d jendela kmar moe,,,
    itulah deraian air mata qyu,,,
    bila ada angin d setiap langkah moe,,,
    itulah nafas qyu,,,
    qyu rindu dirimu chobat,,,
    qyu ingin slalu bersama moe,,,
    ta’ ada yang sanggup pisahkan kita,,,
    hanya satu harapan qyu,,,
    bila nnti waktu tidak mempertemukan qta kmbali,,,
    qyu harap diri moe akan slalu mengingat qyu,,,

  32. bgi kwu sahat adalah segalah galahx….
    andai kTA aku D suru pilih sahat, aku akn pilih sahabat aku..
    mengapa sya pilih sahabat aku..//????
    kena sejak kecil kmi bersma truzz……

    • setuju..

      sahabat mmliki tmpt khsus d hati..
      jgn prnh siakan sahabatmu, krn kekasihmu mgkn saja bsa melupakanmu tp sahabat tidak.

  33. sdih nyer….law igt kisah lalu,dlu aq ngn shbat aq ne…rpat sngt..dia sntsa ada d sisi aq ktika aq sdih mhupn gmbira…aq syg sngat kat c kiki ne..tpi smnjak 2 mnjak ne aq dpt rsa kn prubhan dlm dri ny…dia bkn kiki yg aq knal cam dlu….plang kn kiki aq…..

    • Sahabata adalah teman baik yang selalu ada disaat kita membutuhkan, mereka adalah keluarga terdekat disaat kita jauh dari keluarga. Berikut ini adalah sebuah kata bijak untuk para sahabat gua dimanapun berada

  34. di siang harii
    kumelihat indahya mentarii
    di tempat iniii
    ku temukan sahabat sejatii

    persahabatan inii
    sudah terjalin selama inii
    dalam suka,dan duka
    shobat slalu ada

    persahabatan yang selama iniii
    takan ku llupaa,,,
    walaw badaii menghadang , rintnggan menerjang kan ku hadapiii

    UNTUK SAHBATT

  35. aku ada kawn tapi aku btul2 tekilan..aku sngup buat yg terbaik untk nye…tolong dia waktu kesusah…aku bukan mintak balasan…tapi time aku susah dia jarang dapt tolng aku sbagai mane aku tolng dia..dia kata aku ungkit tpi ini kesahabat susah senang sama…dia yg nk putus kan hubung kami dia kata aku selalu ungkin..aku x ungkit tapi aku perlu kan juga dia time aku susah…xpe mungkin aku akn jumpa sahabt yg btu2l fahami aku..

  36. sahabat..
    tuk berkata ttgx mmbwtq tersenyum n trkdng mneteskan air mata..
    sahabat yg bsa mmbwtq trsnyum saat org yg paling q prcya mngkhianatiq..
    sahabatq yg trluka saat aq d sakiti..
    sahabatq yg mengusap tetes air bening d pipi..
    sahabatq yg merangkul tbh lemah ni saat hendak remuk k bumi..
    sahabatq yg mmgang tngn ne saat mli rapuh..
    sahabat..
    tp kini kasih sygmu tlah mmbisu d bwh nisanmu..
    saat itulah air mataq kmbali mnetes tnp henti..
    wlu kau tlah tiada tp kasih tulusmu msh trsmpan d hatiq..

  37. sahabat ku,,,,,
    cuntailah teman mu sekedar saja ,suatu saat dia akan menjadi musuh mu..
    bencilah musuh mu sekedar saja , suatu saat dia akan menjadi teman mu,,

    احبب حبيبك هونا ما عسى أن يكون بغيضك يوماما

    ابغض بغيضك هوناما عسى أن يكون حبيبك يوماما

  38. Sedih..??? itu pasti dan sangat menyakitkan..:'( Kini aQ sendiri, tanpa “Dia” Sahabat sejatiku..entAh saMPai kpan Qt kan dipertemulan kmbali…Sahabatku yg tak pernah aQ lupakan sampai akhir hayat_kU “Bastian n’ Tikno”…>>

  39. Apa menurutmu seorang sahabat?
    And sahabat yang tulus seperti apa?
    Kau hanya diam tak bisa menjawab

    Sobat …

    Maafkan diri ini bila diri ini bersalah
    Meski kau telah pergi
    Bagiku kau selalu ada dalam hatiku
    Karena kau adalah sahabatku
    Dari dulu dan sampai kapan pun

  40. sesungguhnya sahabat wujud dari 1 pertemuan, dengan 10 pertanyaan, 100 keyakinan dan 1000 kali pengorbanan serta berjuta kali perjuangan dengan 1 keikhlasan atas nama Allah. andai seorang sahabat membuat kebaikkan, ukirlah di atas batu agar ia tersemat di hati dan kekal sebagai memori terindah. dan seandainya seorang sahabat membuat kesalahan, tulislah dia di atas pasir agar dia hilang di tiup angin kemaafan.

  41. aq mpunyai shbt,,,shbt sjati aq,,tp oleh krne msk yg ktiga(kwn len) aq n yer jd renggang,,,dan kini aq ngn yer da xrpt sprti dhlu,,,mmg susah nk cri cm tu,,gane2 pon,aq akn ttp mpjuang kn dmi pshbtn ku,,,

  42. Sahbt bagiku sglnya dia melbihi saudra kndung kita, ktika dia jauh kumerinduknya rsanya sepi klo ngak ad canda tawa dn gurauan brsama

  43. Hidup tk bisa sndri kt mmbuthkn orng lain, mka dri tu ku mncari sahbt yg sejati dikala susah dan senang yg slalu brguna bwat aku, shbat adlh informasi yg trbaik dimnapun ku mncari pershbatan.klo mo brshbt am aq kirim k e email. Shyrin_ped@yahoo.com

  44. sahabat tdk akn menertawakan kta di saat kita susah,,,,,
    sahabat akan berbagi tawa d setiap kta sedih……
    sahabat dpt mengerti apa yg sedang d rasakan sahabatnya…..

    sahabat ada di saat sedih mau pun senang……
    w harap w punya sahabat yg seperti itu…….
    yg bsa ngertiin keadaan w…….
    yg bsa ngertiin prasaan w……..

  45. dear sahabat.,Aku tau,ku hanya orng yg kesekian dr banyak orng yg menyayangi mu.tp ku ingin menjadi orng yg pertama yg ada di sampingMU saat kau kehilangan arah.Sahabat,Jika waktu ku tidak banyak untuk mu,ku ingin disetiap detak jantung ku terdengar oleh mu,pertanda ku msh ada untukMU.sAHABAT,jika lidahku pernah

    menjadi penyayat hatimu,ku hanya ingin maaf dan senyum termanis drmu.ku hanya ingin menjadi sahabat mu sampai nanti ku tertidur lelap di bawah timbunan tanah sendiri tanpa mu…..!!!

  46. SAHABAT…,Cerita ini terlalu indah untuk di lupakan,terlalu sedih untuk di akhiri,terlalu rumit untuk di mengerti,terlalu manis untuk di nikmati,terlalu sakit untuk di KHIANATI……maaf kan lah aku sahabat,jika gigil bahasa ku mengusik kedamaian hati mu…!!!

  47. Siapa yang berada di samping Anda ??
    Siapa yang mengasihi Anda saat Anda merasa tidak dicintai ??
    Siapa yang ingin bersama Anda saat Anda tak bisa memberikan apa-apa ??

    MEREKALAH SAHABAT ANDA

    • nme pun shbt…shbt tak kn pnah lari dlm khidupan kte…dmne2 kte pegi pasti akan bertemu gak…oleh itu,jgn la sesekali kte melukai shbt kte…prbuatan yang kte lakukan pasti akan dibalaz balik…hargai lah mereka dengan seadanye…

  48. .,hri ine ue Lg suLit ngeYakinin aka ue Yg dh hmpir 1thn shbtn sm dY..ue gk mo khLngn shbt toek k’2x’a cz shbt Yg bsa bkin ue semngat mkin smart tmbh sehat..gk mo bYangin Lg kL aka smpe prgi krn ksLhan ue,cm krn ue msh ska ngmbek kY ank kciL >-<

  49. knapa hrus tejadi seperti ineee……

    orng yg qu syng teryata mencintai sahabt rerdekat q….
    tpi qu merasa bahagia …..

    tapieee hti q besfat kelainan \ sakit…….

    cemburu ….

    tpi aq merelakan kepergian cinta q dri p;da kepergian sahabat q…
    dia slaluw menemani saat q susah dan saat qu gembira..
    dan dia jga selalu menema ni qu di saat hujan dan, ke panasan

  50. cinta tu hanya sekejap saja indah.a tapi kl sahabat sejati itu sll ada d hati kita n akan sll kita kenang saat” indah bersama.a
    cinta ut ada yg nama.a mantan pacr
    tapi sahabat tu gak da yg nama.a mantan sahabat…

    jadi mulai sekarang cari lah sahabat yg bisa d ajak susah senang bersama…….
    ingat teman sahabat itu penting bgt bg kita………….

  51. sahabat bagie qu adalah semuah yg berlalu tanpa kesenangan tersendiri tapie kesenangan yg berbagie , kesedihan , kebahagiaan , dan kemenangan yg kita lalui bersama …….

  52. dlu aku ad shbt baek..bnyk bnda ak citer kt dy..
    tp..satu perkara berlaku,,
    perkra yg amat memeritkan
    sedih..kecewa..marah..cembru…geramm..
    sume ada..
    …hubungan kmi sbgai shbt retak..
    tiada lagi gurau senda antra kmi..
    aku sngt sedih..xtau nk buat apa,,hati ku kosong..
    skrg..hbngan kmi biasa2 shj mcm org yg bru knl..
    kalau b’ckp pn mcm janggal…ahhhh…..apa yg perlu aku buat,,,
    aku bingung..?????

  53. Kemuncak segala dosa ialah bohong. Dua perkara yang sentiasa mengiringi bohong ialah banyak berjanji dan banyak memberi alasan

  54. buat kawan Q yang bernama nazira srat ini untuk mu memang khas untk mu Nazira aq sangat sayang padamu hinga akhir hayat setiap saat dan detik kaw slalu mngeluarka senyuman ku hany enkau sahaja yg boleh membuat aq bahagia hinga akhir hayat tiada sesiapa yg boleh menandingi mu hanya engkau sahaja la kawan yg paling aq syang susah senang hanya padamu aq engeluarkan aimata sama engkau jua aq cerita tntang masala ku tiada enkau tiada la pengobat hati ku nazira dngan sebetul-betulnya aq sudah mngangap ko sebagai kakak aq sendri ko la sahabat yg setia ber samaku kaw x pena mnyakiti hati ku walau sikit pun aq syang pada enkau sayang sebagai sahabat aq aq harap engkau balas

  55. aina sbenarnya enkau aq da angap kaw sbagai kwn baik aq da tap aq mlu nak ckap dpan mu kar na enkau uda ada kwn yg baik dari aq x pa la aq x kan marah pon sampai bilax2 pon aq harap ko baca

  56. sahabat tidak dapat ternilaikan oleh materi ataupun harta kekayaan karena dia datang tanpa imbalan apapun dan akan abadi sampai akhir hayat//..,,

  57. sma ni…. ku juga punya sahabat macam tu……. sahabat ku malah nusuk aku dr blkng.. diem 2 dia ambil org yg ku sayang

  58. aqu mempunyai kawan.. tapi dy gk pernah ngerti aku. aq dan dy sllu saj berantem..
    setiap kali aku aku baikan pasti ujung2x pasti berantem..gk cukup sehari baikan x pasti lanjut lagi berantem pusink ni jadix padahal aku juga suka ma dia and dia juga sayang ma aku^^

  59. apa ini yg di namakan sahabat ?
    datang pas lagi butuh pas ga butuh di buang gitu aja

    apa ini yg dinamakan sahabat?
    datang cuman mau deket cowok giliran uda putus jauhin gue?!

  60. wowwww…
    kerennn abis kata-katanya, memotivasi saya. bahwa sahabat lebih baik dari pada seorang teman.

  61. hmm… bagus .., tapi menurut gw gk berarti lagi…, gw.. udh gk punya sahabat lagi, gw masih punya sih tapi bukan sahabat sejati gw manggil mereka “temen baik”…

  62. jederrrrrr….gubrukkkkk…………sahabat itu bagaikan gula dan semut,tak terbatas ruang,waktu,tahta,harta,rupa!!!! aq cowok,jomblo,lajang,30,jogja asli….aq cari sahabat cewek jomblo,masih sekolah saja,seantero jogja,apa adanya,mo nerima,sms ke 081215521653

  63. tp bagaimana bila sahabat yg kita sayangi, yg sangat kita percayai, dan yg sangat kita kagumi trnyata penuh dgn kebohongan….?

  64. aq px shabat tp qni aq n dia tdk seakrab dulu
    kini ia tlah px banyak teman tp aq…..
    aq jg pengen kyak dia
    dia sll disayang byk orang
    tp wlaupun begitu aq sgt sayang pd sahabatq….

  65. Sampai saat ini, aku masih sayang dengan sahabat ku.
    Kini ia jatuh sakit.
    Hal yang menyedihkan adalah aku tak ada di samping nya saat ia sedang sakit. Karna dari berbagai faktor yang buat aku harus pergi.
    Aku cuma bisa suport dia dari belakang.

    Sahabat untuk selama nya :'(

  66. saya mepunyai seorang sahabat, sahabat yang sangat dekat sekali sama saya. tapi dia adalah saingan ku, dan pacar yg dipebutkan tuh meminta saya untuk merahasiakan ini semua. saya disembunyikan sedangkan sahabat saya tuh terang-terangan. saya tidak mw mmutuskan orng yg di perbutkan.
    Apa harus aku lakukan untuk sahabat saya itu ??????

  67. Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat…
    dan yang paling rugi ialah yang ditinggalkan oleh sahabat

    Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul daripada percintaan
    Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir
    Tetapi tanpa percintaan, sahabat boleh kekal
    Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin

    Kerana sahabat mewakili suatu kekuatan

    Sahabat yang paling baik adalah
    Diri kita yang sendiri tahu menilai setiap apa yang kita lakukan

    Hadiah yang beharga dalam erti kata sahabat yang sebenar
    Adalah memberi yang terbaik dari diri anda sendiri

    Bergaullah dengan manusia sebaiknya
    Sehingga kalau kamu mati mereka tangisi
    Dan kalau hidup mereka selalu merindui kamu

    Yang indah itu pertemuan
    Yang manis itu kemsesraan
    Yang pahit itu perpisahan
    Yang tinggal hanyalah kenangan

    (Credit to: Andak Rabitah IS223)

    About these ads

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s